torsdag 2 februari 2017

Mandelmanns

 
Jag är ingen inbiten tv-tittare men onsdagar tittar jag på Lars Lerin, en fantastisk person och jag önskar jag fick äga en målning av honom, det gör inget om den inte är så stor, bara den är äkta.
Och på torsdagar tittar jag på Mandelmanns, underbara människor med stor glädje och kärlek. I brevlådan låg idag deras bok Mandelmanns köksbok, just nu rött pris hos Adlibris och det är ingen frakt, länk finns här.
 
Spännande att både titta i och läsa.
Nu ska jag bläddra i min nya bok och sen ska jag slå på tv-n. Och imorgon är det ju fredag!!
 
Kram
Eva

9 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag njuter av samma program som du. Det är sällan det så själfull och fängslande underhållning! Måste kolla köksboken...

Ha en fin fredag och helg!
Kramar från Eva-Mari

Mycket annat & lite betong sa...

Samma här! De programmen vill jag inte missa.
Och idag är det fredag! Trevlig helg!

Kram Agneta

Erikslundsliv sa...

Bra program båda två som jag också gärna tittar på. Spännande med en bok från Mandelmann.
Trevlig läsning önskar jag dig och en trevlig helg också förstås!
Kram, Ann

Unknown sa...

Det är mina favvo-program oxå, plus danska bonden.
Lars Lerin kan man bara inte låta bli att älska, en underbar person som jag önska all lycka. Skulle ha köpt hans tavlor för långe se´n. Såg vilken prisuppgång det var på hans tavla i Antikrundan.
Ha en skön helg vännen! Kram

Inger sa...

Säkert en trevlig bok, gillar Mandelmanns idéer om mat.
Kram

Inger sa...

Säkert en trevlig bok, gillar Mandelmanns idéer om mat.
Kram

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Vi såg första avsnittet av Mandelmanns men föll inte för det som många andra verkar ha gjort..
Jag kanske får ge programmet ännu en chans. Jag upplevde att de ville mycket men visste inte så mycket så det kändes inte som man lärde sig så mycket av dem. Men de verkar absolut vara fina och naturnära människor!
Lars Lerin verkar också vara en fin människa och inte skulle jag haft nåt emot att ha! Han är en riktigt duktig konstnär!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram / Maria

Anonym sa...

Har faktiskt aldrig tittat på Mandelmanns, kanske skulle ta en titt. Hörde att de pratade om det på jobbet och de gillade programmet.
Ha en bra vecka!
Kram Birgitta

Gunillasljusglimtar sa...

Ja Lerin verkar så go men ej sett hans program...Mandelmanns missar jag inte! Dom är för goa o duktiga med djur o allt i.sin trädgård!Kram Eva nu redan måndag i morgon 💚 Gunilla