tisdag 31 januari 2017

Så det kan bli

En sån helg det blev, jag skulle träffa alla fyra barnbarnen, men så blev det inte. På lördagen åkte Arvid, Klas, deras mamma och jag till en lantgård och tittade på djuren. Det var roligt men kallt.

 
Intressant med hästar.
 
 
Sen följde de med mig hem och lekte och lekte med morfar och åt middag innan de åkte hem till sig. Sent på kvällen ringer dottern och är förtvivlad, Arvid var så sjuk och Klas förkylningsgnällig. Jag åkte dit och låg med en liten snorig och hostande Arvid i famnen hela natten. På morgonen var han bättre som tur var. Barnens pappa är just nu utomlands på jobb och som mamma till två små sjuka barn känns det jobbigt så jag stannade hos dem på söndagen också. Julia och William fick jag inte träffa men det kändes viktigare att hjälpa dottern. Vet inte varför jag skrev om detta tråkiga men jag hoppas alla barnen är friska nästa helg så jag får träffa alla då.


Klas

Klas har hamnat i leksakslådan.

Mina sjuka små hjärtan.

 
Nu något roligt! I förra veckan fick jag på posten en bok som jag längtat efter. Livet efter Mats av en fin bloggvän, Eva-Mari Heimer med bloggen Solstrimmor. Detta är hennes andra bok och jag har precis börjat läsa den så nu längtar jag till sängdags så jag kan läsa en stund. Eva-Mari skriver så trevligt, det är riktigt feel-good.

Bilden har jag knyckt från bloggen Erikslundsliv, hoppas det var OK.
 
Jag önskar er alla en fin början på februari!
 
Kram
Eva

7 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Åh sjuka barnbarn hos dig också! Alva sjuk i hög feber o hosta också! Hoppas du får träffa dom i helgen nu då! Vad kul med tips på en bok.Ska.jag kolla in...Jag börjar väldigt försiktigt i morgonkväll, natt o morron.Så blir en månad sen får vi se...Kram Gunilla 💚

Annes vita rum sa...

Denna tiden följs ju åt av olika sjukdomar hos dom små😕Vi har oxå haft en liten sjukling hemma, då känns det i mormor hjärtat😉Såå långt borta.. Hoppas dina tilkfrisknar fort nu, kramiz

Solstrimmor sa...

Och inte bara de små blir sjuka verkar det som, alla man pratar med är förkylda just nu! Jag fattar inte att jag klarat mig, hittills... Hoppas bara inte du blir sjuk igen. Barnbaciller har huggtänder!

Tack min vän för att du ville köpa min bok och tack för alla snälla ord som du alltid strösslar med. Du är verkligen en omtänksam och fin människa Eva.

Snart är det helg igen och du får träffa de dina.
Ha en fin onsdag!
Kramar från Eva-Mari

Rost och rädisor sa...

Ja, jag odlar spenatskräppa. Tar bort fröställningen på hösten så att jag inte får den i hela grönsakslandet, fast jag hade inte haft nåt emot om den växt vild nånstans. Det är en gammal kulturväxt.
Kul med Eva-Maris bok.
Ha det så gott
/Anette

Inger sa...

Jobbigt med sjuka barn, vilken tur att du kunde hjälpa till.
Kram

Unknown sa...

Stackars små barn! Det är alltid så trist när de små guldisarna mår dåligt. Vilken tur de har som har en så´n underbar mormor som ställer upp. Hoppas att de mår bättre nu!
Så trevligt att du har en författarvän som förser dig med mysiga böcker. Det är härligt att få leva sig in i en bra feelgoodbok.
Hoppas att du får många härliga lässtunder framöver!
Kram till dig vännen!

Erikslundsliv sa...

Visst fick du låna min bild! Inga problem!
Hoppas att ni alla är friska nu. Inte kul med sjuka barn!
Ha det gott!
Kram, Ann