söndag 22 januari 2017

Har tröttnat


Attans vilken förkylning jag åkt på, började första dagen på Gran Canaria med halsont och heshet. Efter ett par dagar kom också febern men jag klarade det bra med hjälp av tabletter. Sedan har det fortsatt med feber av och till och hosta och snuva. Nu har det gått två veckor och jag är så trött, jag vill bli frisk.
 
I fredags var syster och jag i stugan och hade det mysigt, vi promenerade, åt god mat och pratade och pratade .... När vi åkte hem på lördag morgon kom en tjock dimma som inte lättade på hela dagen, då kändes det OK att ligga i soffan med lite feber.
 
 
Syster suger åt sig lite solstrålar.
 
Idag var det ingen dimma, dock lite regn i luften och 5 grader varmt. Bra väder för promenad i skogen med vänner. Vi gick förbi en gård med några trevliga djur, för övrigt var det ganska folktomt i skogen.

Så söta och fridsamma, Highland Cattle.

Getterna ville gärna komma ut till oss.
Tyckte jag var riktigt pigg på promenaden men nu sitter jag i soffan med lite feber igen. JAG VILL INTE VARA SJUK!
 
Ha en fin ny vecka, kära vänner!
 
Kram
Eva

11 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Usch, det lät inte kul! Ingen feber än för mig, men jag har ingen röst och rejält halsont.
Måste till jobbet ändå, kämpar på så länge jag inte får feber för då blir jag däckad direkt. Då orkar jag ingenting!
Hoppas att du snart är feberfri och lite piggare!
Krya på dig nu!
Kram, Ann

Solstrimmor sa...

Käre vän, så himla trist! De sega och långvariga förkylningarna kan verkligen knäcka den starkaste. Mormor lärde mig att ta en tesked honung varje kväll innan sänggående när man kände det börja och som jag tyckte var bara trams... ända till jag blev klokare och kom ihåg mormors tips. Och för mig funkar det, halsontet försvinner innan det hinner gripa tag. Så börja... det kanske sätter fart på de dumma bacillerna? Men ta svensk honung i fast form...

En ny bättre vecka önskar jag dig!
Kramar från Eva-Mari

annika sa...

Usch och fy för att vara småsjuk! Två veckor med feber är alldeles för mycket. Kanhända att man ska ta det lite lugnt😜.
Jag äter färsk ingefära varje morgon och hitintills funkar det så bra.
Krya på dig!

Kram
annika

Elzie sa...

Ingen höjdare alls med dessa förkylningar och flunsan som går överallt. Har legat i flunsan nu i två veckor och jobbat två dagar, men känner mig inte pigg ikväll. Vill INTE åka på något nytt nu igen.
Hoppas du kryar på dig snart.
Kram Elzie

Inger sa...

Hoppas du har kryat på dig!
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Usch för sega förkylningar. Otur att den började på din resa. Hoppas att du kan ta det lugnt och snart bli frisk.
Jag är fortfarande trött efter kräksjuka för ett par veckor sen.

Kram Agneta

Anonym sa...

Fy så tråkigt med förkylning, har klarat mig ganska bra i vinter det får bli lite vitaminer då och då. Barnbarnen har också klarat sig, är väl därför vi inte har varit förkylda... de smittar bra de små.
Krya nu på dig!
Kram Birgitta

Gunillasljusglimtar sa...

Vad tråkigt att bli sjuk,speciellt när man ska ut o resa! Peppar,peppar ta i trä...inget fått än men kanske räcker med allt som varit ihop med axelop.:)Kram på dig Eva💚 Gunilla

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Så tråkigt att bli dålig när man är på semester,har också råkat ut för det. Nu är det ju ett tag sedan ditt inlägg,håller tummarna att du är frisk nu!
Skön söndag till dig
Kram Anncathrine

Black Iris sa...

Men du får proppa i dig Ingefära. Vi knaprar i oss en bit varje dag. Jag orkar inte hålla på med de där shottarna alla pratar om men jag inbillar mig att det räcker att tugga i sig en bit. Ingen av oss har varit förkyld på 2 år, peppar peppar.
Hoppas du kryar på dig snart i alla fall.

Kram Maidi

Unknown sa...

Du har verkligen råkat ut för några riktigt besvärliga baskilusker. Hoppas att du redan har kryat på dig, för det är länge sedan jag var inne på bloggen. Fint att du ändå kunde ha en härlig upplevelsehelg med din syster trots allt.
Ha det gott vännen! Kram